שמן קנאביס – תוך כמה זמן הוא משפיע?

שמן קנאביס הוא אחת מצורות הצריכה הנוחות והשכיחות ביותר של קנאביס רפואי. צריכת קנאביס באמצעות שמן נוחה לשימוש במקומות ציבוריים, אינה גורמת לנזקים הנלווים לעישון ואידוי קנאביס וכן מבטיחה השפעה חזקה על הצרכן. מאחר שקיימות דרכי צריכה רבות לקנאביס רפואי, הצרכן הממוצע, לא תמיד יודע מה מידת ההשפעה של כל מוצר קנאביס רפואי, תוך כמה זמן הוא משפיע למשך כמה זמן. הנה קצת סדר בדברים: 

  • מהי מהירות ההשפעה של שמן קנאביס?
  • מהו משך ההשפעה של שמן קנאביס?
  • מהם יתרונות הצריכה של שמן קנאביס?
  • האם לשמן קנאביס יש תאריך תפוגה?

מהי  מהירות ההשפעה של שמן קנאביס? 

מהירות ההשפעה של שמן קנאביס, נובעת מכמה גורמים ובהם- הרכב החומרים הפעילים בשמן, המינון וכן ההשפעה האישית שיש לשמן על כל צרכן. שמן קנאביס משפיע על גופנו באמצעות ספיגה תת לשונית- מטפטפים או מרססים את כמות השמן הרצויה מתחת ללשון, כך הוא נספג וחודר למחזור הדם. בדרך זו, מהירות ההשפעה איטית יותר מאשר בצריכה באמצעות עישון (שבה ההשפעה מורגשת תוך דקות ספורות), אך מהירה יותר מצריכה באמצעות בליעה (אדיבלס). מאחר שמתחת ללשון קיימת רשת עצומה של נימים (כלי דם זעירים), הם גורמים לשמן להיספג מהר יותר בזרם הדם. רבים חשים את מהירות ההשפעה, תוך דקות ספורות אולם כאמור מהירות ההשפעה נובעת גם מריכוז THC החומר משנה התודעה בצמח וריכוז CBD, החומר שאינו משנה תודעה. לרוב טווח מהירות ההשפעה ינוע בין 15 ל- 60 דק.  

מה משך ההשפעה של שמן קנאביס?

ממש כמו מהירות ההשפעה, גם משך ההשפעה של קנאביס על גופנו נובע מגורמים שונים כמו הרכב החומרים הפעילים, מינון החומר וכן מגורמים ביולוגיים אינדיבידואלים של כל צרכן. שמן קנאביס עתיר THC, הרכיב הפסיכואקטיבי יהיה ארוך יותר משמן קנאביס עשיר CBD, הרכיב שאינו משנה תודעה. מינון גבוה של שמן קנאביס יגרום לזמן השפעה ארוך יותר מאשר מינון נמוך. משך ההשפעה של שמן קנאביס לרוב נע בין 4 ל-6 שעות. מרבית תופעות הלוואי של צריכת שמן קנאביס נובעות מנוכחותו של הקנבינואיד THC אשר פוגע ביכולות הריכוז והתפקוד ולכן מומלץ שלא לבצע פעולות הדורשות ריכוז כמו נהיגה, לפחות 6 שעות לאחר צריכתו. 

מה יתרונות הצריכה של שמן קנאביס?

לצריכה באמצעות שמן קנאביס יתרונות רבים ולכן הוא נחשב למוצר צריכה פופולארי המועדף על צרכנים רבים. ראשית שמן קנאביס אינו מצריך עישון או אידוי ולכן אינו גורם לנזקי העישון כמו מוצרי קנאביס רפואי הנצרכים בעישון ושאיפה. זו גם הסיבה שהוא מתאים יותר לקהלים שאינם יכולים לצרוך קנאביס רפואי באמצעות עישון, כמו קשישים וילדים. כמו כן נוח מאוד להשתמש בו גם במקומות ציבוריים, מדובר בבקבוק קטן, קל לנשיאה, שאינו מדיף ריחות וקל ליטול אותו בכל מקום. יתרון בולט נוסך לצריכת קנאביס רפואי באמצעות שמן, הוא משך ההשפעה. למרות שתחילת ההשפעה איטית יותר מאשר בצריכה דרך עישון, משך ההשפעה ארוך יותר ונע בין 4 ל-6 שעות. 

האם לשמן קנאביס יש תאריך תפוגה?

לשמן קנאביס, בדומה לשמנים ומוצרי צריכה נוספים, יש תאריך תפוגה. תאריך התפוגה של שמן קנאביס משתנה ממוצר למוצר, אולם הוא נע בטווח של בין 12 ל- 18 חודשים.  תאריך התפוגה של שמן קנאביס מצוין בגב האריזה. לרוב סביר להניח שתסיימו את השימוש בשמן עוד לפני שפקע תוקפו. חשוב לציין כי תאריך התפוגה אינו מדע מדויק. במקרים רבים שמן קנאביס יהיה יעיל ומתאים לשימוש גם לאחר תאריך התוקף. לרוב ניתן להבחין בשמן קנאביס פג תוקף באמצעות הרחה וטעימה- שמן בעל ריח מריר או לא טוב, או בעל טעם אגוזי, הוא כנראה פג תוקף. שימוש בשמן קנאביס שפג תוקפו אינו מסוכן מבחינה בריאותית. הוא עלול לגרום לכאבי בטן ובעיות עיכול, אך  לא יגרום לנזקים בריאותיים. עם זאת, שימוש בשמן קנאביס פג תוקף אינו יעיל ולכן אינו מסייע בטיפול הרפואי בגינו נרכש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *