חג קנאביס שמח:

פורסם ב

אם אתם כמו מיליונים רבים ברחבי הגלובוס, נמנים על אוהבי קנאביס ומכירים בסגולותיו הרבות, שמרו את התאריך- 20.4, בו מדי שנה מצויין ברחבי העולם יום הקנאביס הבינלאומי. התאריך החגיגי זכה כבר לשם הקוד – 420. אוהבי קנאביס ברחבי העולם אשר חוגגים את היום הבינלאומי, נוהגים לברך זה את זה ב-“420 שמח” או לציין בסטטוס שלהם באחת הרשתות החברתיות את הספרות האלו. אולם 420 היא גם סלנג שגור בקרב צרכני קנאביס, שם קוד, לתומכי ואוהבי הצמח, ההסברים לספרות 420 רבים ומגוונים. אז איך נקבע תאריך זה ליום הבינלאומי לקנאביס ואיך מציינים אותו? 

מהו יום הקנאביס הבינלאומי? 

בכל שנה בעשרים באפריל, מצויין ברחבי העולם יום הקנאביס הבינלאומי. הוא מכונה גם  “צעדת המיליון למריחואנה”.  היום מצוין בחסות ארגון הגג הבין-לאומי ללגליזציה של קנאביס. מובילת החגיגות היא ארה”ב שבמדינות מסוימות בה, ממשיכים לחגוג את יום הקנאביס הבינלאומי, לאורך כל החודש. מטרתו הראשונה של היום הזה, היא העלאת המודעות ללגליזציה של קנאביס ומחאה כנגד החקיקה ברחבי העולם, אשר מקטלגת את קנאביס כסם ומוציאה אותו מחוץ לחוק. לאורך השנים הוא גם הפך ליום חג, בו אוהבי הקנאביס, מביעים את תמיכתם ואהבתם לצמח ולמה שהוא מייצג (טבע, בריאות, חופש). יום הקנאביס הבינלאומי הראשון שצויין היה ב-1969, בניו יורק, מאז הוא התפשט הורחב לעשרות ערים ומדינות ברחבי העולם. 

 איך יום הקנאביס הבינלאומי נולד? 

קיימות גרסאות רבות להסבר איך נולד יום הקנאביס הבינלאומי. המקובלת ביותר ביניהן היא זו המיוחסת לקבוצת סטודנטים מאוניברסיטת סן רפאל, קליפורניה, אשר בשנות ה-70, נהגו להתכנס בכל יום ובאותה שעה (4:20) כדי לעשן מריחואנה. בשל השעה הזו 4:20, יום הקנאביס נקבע בתאריך 20 באפריל. אירועי הקנאביס הראשונים נערכו בשנות ה-70 בקליפורניה. האירועים החלו להתרחב ולהפוך המוניים יותר בשנות ה-90 כשפעילי לגליזציה פרסו עליהם את חסותם. בשנים הבאות האירועים התפשטו למדינות נוספות בארצות הברית ובעולם . 

מהו 420? 

יש אולי 420 הסברים למונח  420, (לא באמת),  מהווה שם קוד לצרכני ואוהבי קנאביס. אחד ההסברים הוא ההסבר לעיל לפיו חבורת סטודנטים אמריקאיים נהגה להתכנס בכל יום ב-4:20 כדי לעשן קנאביס, בהדרגה השתרש הסלנג “420” כסיסמא או קוד שמשמעותו, “בואו לעשן קנאביס”, הסבר אחר נועץ את הסיבה להשתרשות המונח “420”, דווקא בסיפור לפיו, בשנות ה-90 נהגו שוטרי משטרת קולורדו לפשוט על בתיהם של סוחרי קנאביס ב- 4:20 לפנות בוקר כדי להפתיע אותם. יש גם מי שטוענים כי המספר מייצג את מספר קנבינואידים בצמח, עובדה שידועה היום כלא נכונה. כך או כך 420, היא המילה שמסייעת לצרכני הקנאביס ברחבי העולם לזהות את הדומים להם. 

איך מציינים את יום הקנאביס הבינלאומי?

לא תופתעו, שאוהבי קנאביס מתכנסים יחד לציון יום בינלאומי, עושים זאת גם באמצעות צריכת קנאביס ועישון קנאביס משותף. אולם היום הזה מצויין ברחבי העולם בדרכים שונות. יש מדינות המקימות פסטיבלים, מופעי רוק או קונצרטים לציון היום, אחרות מקיימות מפגשים הדנים במעמד החוקי של קנאביס ברחבי העולם, או תהלוכות ועצרות מחאה הקוראות ללגליזציה של קנאביס. באנגליה למשל, מציינים את היום בנאומים מיוחדים ב”הייד פארק” והתכנסות של אלפי בריטים המציתים ג’וינטים יחד (למרות שקנאביס למטרות פנאי אינו חוקי באנגליה). בישראל ציינו את היום בשנים עברו בפיקניקים ענקיים בגן הוורדים סמוך לכנסת, משטרת ישראל לא הפריעה לחוגגים, שחלק לא מבוטל מהם צרך קנאביס במקום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *