5 אדום – מי הן חמשת המדינות הכי עוינות לקנאביס בעולם?

פורסם ב

בעוד שמדינות רבות בארה”ב, באירופה ובעולם המערבי נוטות ללגליזציה מלאה של קנאביס ומכירות ביתרונותיו הרבים (גם הרפואיים), עדיין קיימות לא מעט מדינות בעולם ואפילו בארה”ב עצמה, שמנהיגות חוקים נוקשים נגד צרכני קנאביס, מגדלים ומשווקים. באלבמה למשל, אם תתפסו עם קנאביס אתם צפויים לעונש של עד 20 שנות מאסר! אבל אפילו מדינת אלבמה, לא מחמירה כל כך כמו החמישייה שלפניכם- מדובר חמש המדינות העוינות ביותר המחמירות ביותר בנוגע לקנאביס, להלן:

1- סינגפור: 

במקום הראשון מצויה מדינה שבה אפילו לעיסת מסטיק אסורה בחוק. סינגפור מככבת בראש הרשימה. חוק השימוש לרעה בסמים קובע שנטל ההוכחה מוטל על הנאשם, ולכן אם נתפסתם, אתם בבעיה. החזקת הכמות הזעירה ביותר של קנאביס עלולה להוביל לעונש של 10 שנות מאסר וקנס של 20,000 דולר. אם נתפסתם  עם 15 גרם , תסווגו כסוחרי סמים ואתם צפוים למאסר עולם. אם נתפסתם עם מעל 500 גרם, העונש הוא גזר דין מוות! לא פחות. יתרה מזאת, בדיקת סמים חיובית מניחה החזקה גם אם המשטרה לא מצאה סמים על גופך.

2 – איחוד האמירויות הערביות:

חוק איחוד האמירויות מס’ 14 (1995) קובע כי קנאביס אינו חוקי לקנייה, מכירה, החזקה, גידול,  או צריכה. החוק קיים בכל שבע מדינות האמירויות. עונש המינימום החובה הוא ארבע שנות מאסר אם נמצא שרידי קנאביס בבדיקה גופנית. בנוסף, מוטל קנס של יותר מ-36,000 דולר. סוחרי סמים, צפויים לעונש מוות. מדיניות המשטרה באמירויות נוקשה ביותר כלפי צרכני קנאביס, אחד המקרים שהתפרסמו בכל העולם היו התייר הבריטי,  קית’ בראון, נשלח לארבע שנות מאסר לאחר  ששוטרי מכס דובאי מצאו 0.003 גרם קנאביס דבוק לנעל שלו.

3 – מלזיה

גם במלזיה מונהגים עונשים קשים ביותר נגד חובבי קנאביס. למעשה אם נתפסתם במלזיה עם יותר מ-200 גרם קנאביס, אתם צפויים לגזר דין מוות בתליה. בחלק גדול מהמקרים החזקה של 50-200 גרם גראס מובילה לתקופת מאסר מינימלית של חמש שנים יחד עם עשרה מלקות. מבין כלל האסירים הנידונים למוות במלזיה, יותר משלושה רבעים נמצאים שם בגין עבירות סמים. ב- 2015 הועלה לגרדום תושב מלזיה שנתפס מחזיק 622 גרם קנאביס בלבד. 

4 – פיליפינים

לעומת שלוש המדינות הראשונות ברשימה, בפיליפינים המצב קצת יותר מרגיע, אך בעיקר כלפי מי שנתפס עם קנאביס בפעם הראשונה. על פי חוק הסמים המסוכנים המקיף משנת 2002, מי שנתפס לראשונה עם קנאביס, נשלח ל-6 חודשי גמילה. אולם בפעם השנייה העונשים אכזריים יותר. מי שנתפס עם קנאביס בפעם השנייה צפוי לעונש מאסר מינימלי של 6 שנים ועלול להגיע עד 12 שנות מאסר. כיום אין עונש מוות על צרכני/סוחרי קנאביס. ב-2017 אישר  הפרלמנט הפיליפיני את חוק הקנאביס הרפואי הפיליפיני, אולם החוק לא קודם ולא נחתם בסופו של דבר. 

5 – טורקיה

בטורקיה המצב מורכב יותר, מצד אחד המדינה מתירה שימוש בקנאביס לצרכים רפואיים ומדעיים. כמו כן, מותר לגדל קנאביס למטרות רפואיות בחלק מהמדינות בטורקיה. יחד עם זאת, צריכה בלתי חוקית של קנאביס גוררת עונשים חמורים ביותר. קנאביס נתפס בדיוק כמו הירואין, צריכת כל סם לא חוקי עלולה להביא לעונשי מאסר של בין 2 ל-24 שנים. העונש המינימלי על סחר בקנאביס הוא 10 שנים. בתי הכלא בטורקיה ידועים לשמצה ביחס האכזרי לאסירים ובתנאים תת אנושיים. למי שלא ראה “אקספרס של חצות”, נשאר רק לדמיין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *