שמן ריק סימפסון לסרטן – האם הוא עובד?

שמן ריק סימפסון, הידוע גם כ”שמן RSO”, הוא שמן קנאביס המכיל ריכוזים גבוהים במיוחד של THC. ריק סימפסון, אזרח קנדי, אובחן ב-2002 כחולה בסרטן העור. חמש שנים קודם הוא כבר השתמש בקנאביס רפואי, עקב פגיעת ראש שסבל ממנה, ונוכח שהקנאביס סייע לו רבות להתמודד עם השלכות הפגיעה. לאחר שאובחן כחולה סרטן, הוא עבר ניתוח להסרת גידולים שגרם לו תופעות לוואי, והוא החליט לרקוח בעצמו “משחת קנאביס”. לאחר שהשתמש בה במשך ארבעה ימים בלבד, הוא טען כי נרפא מהסרטן וזאת בלי שום טיפול אחר או מקביל. הגידולים שנמצאו אצלו, נעלמו לטענתו כלא היו.המקרה של סימפסון עורר את תשומת ליבם של רבים בעולם, שטוענים כי השמן שרקח ושנקרא על שמו מסייע להם במחלת הסרטן. סימפסון עצמו הפך למליץ יושר של הקנאביס הרפואי ומפיץ מאז ועד היום את בשורת הקנאביס לטיפול בחולי סרטן. אז האם שמן ריק סימפסון עובד והאם יש לכך הוכחות?

  • שמן ריק סימפסון – ההשראה
  • האם שימוש בשמן ריק סימפסון כרוך בתופעות לוואי?
  • האם שמן ריק סימפסון מסוגל לרפא סרטן?
  • קנאביס וסרטן – מה המדע יודע?

שמן ריק סימפסון – ההשראה

ריק סימפסון נולד ב-1949 בקנדה. ב-1997, בעקבות פגיעת ראש, הוא החל לצרוך קנאביס כדי להפסיק את צלצול האוזניים שסבל ממנו. הקנאביס עזר לו רבות. ב-2002 הוא אובחן כחולה סרטן, עבר סדרת טיפולים ואף ניתוחים להסרת הגידול, אך סבל מאוד מתופעות הלוואי וחש כי הרפואה הקונבנציונלית אינה נותנת לו מענה. לאחר שהתדרדר למחשבות אובדניות, הוא החליט לרקוח בעצמו “משחת קנאביס” והחל לצרוך אותה. תוך זמן קצר טען כי נרפא מהסרטן וזאת בלי שום טיפול אחר או מקביל. הגידולים שנמצאו אצלו, נעלמו לדבריו כלא היו. סימפסון חקר את נושא הקנאביס לעומק והחל לגדל בעצמו את הצמח ולרקוח ממנו שמן. השמן מופק מפרחי קנאביס מיובשים ומוכנים לצריכה על ידי השרייתם בתמיסה אלכוהולית בריכוז של מעל ל-90 אחוז אלכוהול.לאחר ההשריה התמיסה עוברת תהליך של אידוי האלכוהול מתוכה. לתוצר מרקם צמיגי וצבע ירוק כהה. את השמן הזה סימפסון הפיץ ברבים. במהלך השנים הוא צבר לו תומכים רבים, שטוענים כי השמן מסייע להם במחלת הסרטן.

האם השימוש בשמן ריק סימפסון כרוך בתופעות לוואי?

שמן ריק סימפסון (שמן RSO), הוא שמן קנאביס המכיל ריכוזים גבוהים במיוחד של THC – הרכיב הפסיכו-אקטיבי בקנאביס. להכנת שמן ריק סימפסון דרושות כמויות אדירות (קילו קנאביס להפקת 100 גרם שמן). שמן ריק סימפסון אינו תכשיר רפואי הנתון לפיקוח, ובשונה מקנאביס רפואי מאושר, את השמן מפיקים לרוב אנשים ללא השכלה כימית או רפואית ותדיר הוא נרקח בסביבה ביתית. נטילת השמן עלולה לגרום תופעות לוואי בשל אחוזי ה-THC הגבוהים, ובהן בחילה, ירידה בלחץ דם, בלבול, בעיות זיכרון, חרדה ולעיתים פסיכוזה.

כף יד אוחזת בצמח קנאביס

האם שמן ריק סימפסון מסוגל לרפא סרטן?

לטענת ריק סימפסון ורבים מחסידיו, התשובה החד משמעית לשאלה זו היא כן. קבוצות הפייסבוק התומכות בו, וכן אתרי אינטרנט של אוהדים ברחבי העולם, מפרסמים חדשות לבקרים סיפורים של חולי סרטן שנרפאו הודות לשימוש בשמן. סימפסון עצמו החליט לנסות לרקוח את שמן הקנאביס בהשראת תוצאות מחקר מ-1975 שקרא פעם, שנערך על עכברים שחלו בסרטן ריאות. מסקנות המחקר היו כי הקנאבינואידים THC ו-CBN (קנאבינול) האטו את התפשטות סרטן הריאות. למרות זאת, שמן ריק סימפסון מעולם לא נחקר במחקר קליני. על פי מכון הבריאות האמריקני (NIH) ומאגר המידע הרפואי PubMed, השמן לא נבדק מדעית ואין הוכחה לכך שבכוחו לרפא סרטן. עם זאת רבים ברחבי העולם המשתמשים בשמן ריק סימפסון מדווחים על שיפור באיכות חייהם ואף על ריפוי מלא.

קנאביס וסרטן – מה המדע יודע?

אף שחקר הקנאביס מצוי בחיתוליו, ידוע כבר כי הוא מסייע לסימפטומים של חולי סרטן. במחקרים עדכניים שנעשו על בעלי חיים ובתנאי מעבדה, נמצא כי קנאביס יכול להאט או לעצור התפשטות תאים סרטניים. אף שהתוצאות מבטיחות, מרבית המחקרים נעשו על בעלי חיים ובתנאי מעבדה, ועדיין נדרשים מחקרים קליניים ארוכי טווח על מנת להבין באופן מלא כיצד משפיעים הקנאבינואידים וזני הקנאביס שונים על תאים סרטניים בגוף האדם. עם זאת קיימות הוכחות מדעיות לכך שהקנאביס מסייע להקל תופעות הלוואי של טיפולים כימותרפיים כמו בחילות והקאות, מסייע בהגברת תיאבון (בריכוזים גבוהים של THC), בהקלת השינה, במצבי חרדה ודיכאון וכן משכך כאבים. אלה הן הסיבות שבישראל סרטן הוא אחת ההתוויות של משרד הבריאות לקבלת רישיון לקנאביס רפואי ושחולי סרטן רבים כל כך משתמשים בו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *