הלגליזציה קרובה מתמיד! חוק הקנאביס אושר בקריאה טרומית

לאחר ציפייה ארוכה, ניתן לראות את ישראל מתיישרת עם מדינות רבות ברחבי העולם לטובת לגליזציה של צמח הקנאביס.

מליאת הכנסת אישרה השבוע בקריאה טרומית את הצעת החוק לאי-הפללה של צרכני קנאביס לשימוש עצמי, כמו גם את החוק שיביא להסדרת השוק, כלומר ללגליזציה. זוהי אבן דרך חשובה שעתידה להביא להליך חקיקה מסודר שיסייע למשתמשים רבים, הנחשבים לאנשים נורמטיביים בכל קנה מידה, להפסיק ולהיחשב לפושעים בעיני החוק.

הצעת החוק הראשונה (שהובאה על ידי ח”כ שרן השכל מהליכוד) מסדירה כי החזקת קנאביס שאינה עולה על 50 גרם, תוגדר עבירה מנהלית בלבד ותלווה בקנס אך הדבר לא ייחשב למעשה פלילי. עד כה העונש על עבירה זו עלול היה להגיע לעד 3 שנות מאסר.

הצעת החוק השנייה (שהובאה על ידי רם שפע מכחול לבן) מהותה לבסס לגליזציה. תותר החזקה עצמית של עד 15 גרם, שנרכשה ממקום המחזיק ברישיון, למבוגרים מגיל 21 ומעלה. השימוש בחומר יעשה בשטח פרטי בלבד. גידול ביתי נותר אסור לפי שעה.

רפורמת הקנאביס עשתה צעד גדול שיביא למהלך משמעותי שיסייע להסדיר את התחום בארץ ובכך למנוע מאזרחים נורמטיביים ולאלו הסובלים ממחלות שונות ונעזרים בקנאביס על מנת לשפר את איכות חייהם, להיחשב לעבריינים. מהלך זה חורט על דגלו את הזכות הבסיסית של אדם לפרטיות, לזכות בחירה על חייו וגופו ולצנעת החיים.

צעד גדול נוסף הוביל לכך ששמן ה-CBD יוחרג מפקודת הסמים המסוכנים ויוגדר כתוסף מזון, כפי שהוא מוכר במרבית ממדינות העולם.

מלבד העובדה שתהליך של לגליזציה משפיע באופן ישיר על המשתמשים ומעודד חירות וחופש בחירה, שני יסודות חשובים מאוד, חשוב להסתכל על תמונת המצב הרחבה. תקציבי עתק שהיו מיועדים עד כה לאכיפה משטרתית יופנו לטיפול באפיקים אחרים וחשובים יותר, בהתאם לכך יתועל גם כוח האדם. הסקרנות סביב החומר תפחת וכך גם היקף השימוש בקרב בני נוער, נתונים אלו מגובים מחקרית על ידי מדינות שעברו תהליך של לגליזציה. ולא פחות חשוב, הרווח הישיר מתעשייה זו יניב פירות לעסקים ולמדינה.

לאחר ששתי הצעות החוק אושרו, הן צפויים להפוך להצעה אחת רשמית ומקיפה בתהליך שצפוי לקחת כרבעון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *