מה ההבדל בין שמן קנאביס ושמן CBD?

נתחיל בקצת היסטוריה, צמח הקנאביס שימש למטרות רפואיות וכתרופה טבעית למכאובים שונים עוד מימי קדם והשימוש בו כסם פסיכואקטיבי כחלק מתרבות פנאי החל רק בראשית המאה ה-20. ההישג החשוב ביותר מנקודת מבט מחקרית הגיע בשנות ה-40 כאשר הצליחו לראשונה לבודד את הקנאבידיול (CBD) מצמח הקנאביס ובכך פרצו את הדרך למחקרים רבים אשר בוחנים את היתרונות הרפואיים הגלומים בצמח והסגולות הרפואיות שלו.

 בשנים האחרונות התפתחה תעשייה ענפה סביב צמח הקנאביס וסביב שמן ה-CBD בפרט, ותעשיות שונות משלבות את שמן ה-CBD במוצריהן, החל מתוספי תזונה ועד לקוסמטיקה. ה-CBD הפך לשם נרדף לבריאות וביסס את מעמדו כמוצר עם עתיד מבטיח. אנליסטים מעריכים כי תעשיית שמן ה-CBD נמצאת בתנופה ותניב הכנסות גבוהות מאוד בשנה הנוכחית. היצע המוצרים הרחב הקיים סביב תעשיית צמח הקנאביס וזמין לצרכנים באינטרנט ובחנויות טבע, פעמים רבות מציף שאלות בנוגע להבדל בין המוצרים השונים. כדי לעשות קצת סדר בבלבול, נבהיר את ההבדל בין שמן הקנאביס לשמן ה-CBD.

החומרים הפעילים בצמח הקנאביס

 בצמח הקנאביס מצויים עשרות חומרים פעילים אשר זוהו, כאשר הקנאבידיול (CBD) נחשב למרכיב השני בגודלו (אחרי ה-THC) ומהווה כ-40 אחוז מתמציתו של הצמח. ה-CBD אחראי על מרביתן של ההשפעות הרפואיות המשמעותיות המיוחסות לקנאביס. בכדי להבין את היתרונות הגלומים בחומר, חשוב להבין את הייחודיות שבו. בגופנו קיימים קולטנים (רצפטורים) אשר מסוגלים לקלוט את  הקנבינואידים (החומרים הפעילים מצמח הקנאביס). מפגש בין חומר פעיל לקולטנים בגופנו מוביל לתגובות ביולוגיות ובכך משפיע על אספקטים שונים. בנבדל מה-THC אשר מגרה את המוח באופן פסיכואקטיבי וגורם לתחושת שיכרון, ל-CBD סגולות מרפא רבות ויתרונות יוצאי דופן במגוון תחומים, זאת ללא כל השפעה על התודעה.

 כלומר, בזמן שה-THC גורם לתחושה ‘ממסטלת’, ה-CBD אינו מוביל לתחושת אופוריה ונחשב לחומר מרפא פעיל בעל תכונות חיוביות. עובדה זו משלבת אותו באופן פעיל בתוספי מזון ומוצרים קוסמטיים בשלל המדינות בהן הוא מוגדר כחוקי.

עכשיו אפשר לדבר על הבדלים עיקריים

 שמן קנאביס מופק מזני קנאביס עשירים ב-THC, משמע זנים אשר רמת ה-THC שבהם מסוגלת לגרום לאפקטים פסיכואקטיביים (התמסטלות). למרות ששמן קנאביס עשוי להכיל גם רמות גבוהות של CBD, אם השמן מכיל רמת THC גבוהה יותר מהמותר בחוק, המוצר אינו נחשב לשמן CBD. מסיבה זו שמן קנאביס אינו חוקי בהרבה מן המדינות. שמן קנאביס מוכר פעמים רבות גם בשמות נוספים לדוגמת שמן מריחואנה רפואית או שמן THC.

 ההשפעות הפסיכואקטיביות הנגרמות עקב שימוש בשמן קנאביס מקשות על פעילות יומיומית סדירה ונורמטיבית, לכן שמן ה-CBD נמצא יעיל עבור צרכנים אשר רוצים לכלול קנבינואידים כתוסף תזונה או כתרופה טבעית בשגרה היומיומית שלהם, כמו גם עבור אלו שעובדים בעבודות אשר דורשות מהם ריכוז מקסימלי. לרוב שמן CBD ושמן קנאביס נצרכים עבור מטרות שונות לחלוטין, צרכני שמן THC משתמשים בו פעמים רבות לצורכי פנאי (צריכת שמן קנאביס נתפסת כבריאה יותר מאשר עישון הצמח), לעומת זאת צרכני שמן ה-CBD משתמשים בו לטובת צרכים רפואיים במטרה להקל על הגוף והנפש.  בשנים האחרונות בהתאם לעלייה בביקוש של שמן CBD, החלו מגדלי צמח הקנאביס להשקיע משאבים רבים על מנת ליצור זני קנאביס עשירים ב-CBD.

 צריכת שמן קנאביס מלווה בתופעות לוואי שונות, כגון: התמסטלות ותחושת אופוריה, עייפות ותשישות, פגיעה בזיכרון וקשיי למידה, העלאת דופק ותאבון מוגבר. שמן ה-CBD לעומת זאת אינו מלווה בתופעות לוואי ולכן נחשב לבטוח לשימוש. אופן השימוש של שני השמנים הינו דומה ותלוי בהעדפה אישית. הדרכים הפופולריות ביותר הן טפטוף מתחת ללשון (אשר נחשבת הדרך המועדפת היות והשפעתה מהירה יותר) או בשילוב עם מזון או משקאות.

 אם כן, בשוק כל כך רווי במוצרים ואפשרויות טבעיות המבטיחות לשפר את איכות חייכם, חשוב להעמיק ביתרונותיו וחסרונותיו של המוצר בו אתם בוחרים, כך תוכלו ליהנות מהפתרון המתאים עבורכם.

תגובות

  1. לבת הזוג שלי יש הפרעות תנועה בפה לעיסה בלתי רצוייה לעיתים לא תמיד האם שמן הcbd יכול לעזור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *