“שמן קנאביס הציל את חיי”

5 מטופלים הסובלים ממחלות שונות, משתפים בשינוי ששמן קנאביס הכניס לחייהם

בעשורים האחרונים הולכות ומתפוגגות הדעות הקדומות אודות צמח הקנאביס. מה שנתפס כסם “ממסטל” הגורם תחושת “היי”, הפך בעידן המודרני, עם התקדמות חקר הקנאביס, לחלופה ירוקה וטבעית למגוון רחב של מחלות ובעיות רפואיות. למרות שתהליכי הלגליזציה של קנאביס לצרכים רפואיים, הולכים ומתרחבים, עדיין במדינות רבות בעולם הוא אינו חוקי. בעולם הגדול, מיליוני צרכנים אינם מחכים לשינויי החקיקה וכבר מצביעים ברגליים ומספרים על השיפור שהכניס הטיפול בקנאביס לחייהם. הנה סיפורם של 5 מהם: 

  • קנאביס לסרטן של גוי סמית
  • קנאביס לאפילפסיה של בילי קלדוויל
  • קנאביס לטיפול בטרשת נפוצה ופיברומיאליגה
  • קנאביס לטיפול בניוון שרירים
  • שמן סיבידי לטיפול בחרדה, דיכאון ופוסט טראומה

“הקנאביס ריפא את הסרטן שלי”: 

הרופאים ניבאו לג’וי סמית, בת 52, מאנגליה 6 חודשים לחיות. זאת לאחר שסרטן הקיבה שלה לא נסוג באמצעות הטיפולים הכימותרפיים שעברה. חברים קרובים הציעו לה לנסות שמן קנאביס כדי להקל על הכאבים החזקים מהם סבלה. סמית שלא נטלה מעולם קודם בחייה סמים, הייתה חשדנית לגבי שיטת הטיפול בשמן קנאביס, אך מצבה הבריאותי היה כה חמור שכבר לא היה לה מה להפסיד והיא החליטה לנסות. היא החלה ליטול שמן קנאביס באופן קבוע, הכאב שכך, מצבה הבריאותי השתפר והיום שנתיים אחרי שהתחילה ליטול שמן קנאביס הסרטן שלה בנסיגה. למרות שהרופאים אינם  מאשרים כי הקנאביס הוא הסיבה לעצירת הסרטן, עבור סמית מדובר בעובדה קיימת. “השימוש בשמן קנאביס עצר לי את הסרטן” היא אומרת. 

“שמן קנאביס החזיר לנו את התקווה”:

סיפורו של בילי קלדוויל בן ה-11 מאירלנד, זכה ב-2017 להדים ברחבי בריטניה וזרז את הלגליזציה של קנאביס לצרכים רפואיים בבריטניה. בילי סבל מאפילפסיה קשה וחווה מספר התקפים מדי יום. שיטות הטיפול שאמו ניסתה כדי לסייע למצבו (תזונה, תרופות ועוד) לא סייעו , מצבו הדרדר, נשקפה סכנה לחייו. אמו החליטה לתת לו שמן קנאביס, אך מאחר שהוא לא היה חוקי באותה עת בבריטניה, היא נאלצה לעבור לקנדה. טיפול בשמן קנאביס היטיב מייד את מצבו, מספר ההתקפים הלך ופחת וגם עוצמתם. סיפורו של בילי נגע להורים רבים שילדיהם סבלו מאפילפסיה וגם הם ניסו טיפול באמצעות שמן קנאביס ומצאו שהוא יעיל. קבוצת הורים זו, עוררה לחץ ציבורי שבסופו של יום הביא לשינוי החקיקה בבריטניה בנוגע לקנאביס רפואי. ביום בו אושר השימוש בקנאביס באנגליה אמרה אמו של בילי “קנאביס החזיר לי ולהורים רבים את התקווה”.

“קנאביס הציל את חיי”

עו”ד אירית אבישר, בת 48 מקרית אונו, אחות בעברה, סובלת מטרשת נפוצה וכן מפיברומיאלגיה. אבישר סבלה מכאבים חזקים ולילות ללא שינה כתוצאה משתי המחלות הללו, איכות חייה נפגעה והיא נכנסה לדיכאון. כדי להתמודד עם הכאבים היא החלה לצרוך משככי כאבים ומצאה את עצמה מעלה עוד ועוד את המינון שלהם, אולם לא מצאה מזור לכאביה ואף סבלה מנדודי שינה. היא החליטה לנסות טיפול באמצעות קנאביס. השימוש בקנאביס שינה את חייה “קנאביס הציל את חיי. הכאבים פחתו והתחלתי לישון בלילה”. הניסיון הטוב של אבישר עם קנאביס הפך אותה לשגרירה, היום היא מנהלת מרכז לבריאות ורפואה בקנאביס ומלווה חולים המבקשים להיעזר בקנאביס לצרכים רפואיים.

“אני הולכת בזכות הקנאביס”

דנה בר-און, בת 33 מישראל סובלת מניוון שרירים. ב-2007 לאחר שמצבה הבריאותי התדרדר והטיפול הקונבנציונלי שקיבלה לא הצליח לעצור את ההידרדרות, הרופאים שלה החליטו לנסות פרוטוקול טיפולי באמצעות קנאביס רפואי. היא קיבלה רישיון לקנאביס רפואי והחלה לצרוך אותו על בסיס קבוע. מצבה השתפר פלאים תוך זמן קצר “ממצב של קשיון שרירים וקושי ללכת, הצלחתי לעמוד על הרגליים ולשמור על מצב בריאות יציב ללא תרופות כלל והכל בזכות הקנאביס”. ב-2015, כשמשרד הבריאות החליט להוריד את המינונים של קנאביס רפואי לבעלי רישיון , דנה פרסמה פוסט בפייסבוק ובו שיתפה עם הגולשים את תחושותיה וקראה להנגיש את השימוש בקנאביס רפואי למטופלים נוספים ולבטל את הגזירות “מדובר בחיים ומוות” כתבה. היא זכתה לתגובות רבות של גולשים שמשתמשים בשמן קנאביס ומכירים בסגולותיו הרבות.

“קנאביס החזיר לי את החיוך”

ש’ ממרכז הארץ, בן 25 סובל מפוסט טראומה, חרדות ודיכאון בעקבות השירות הצבאי שלו בשטחים. מאז ששוחרר מהצבא, הוא נעזר בנוגדי דיכאון וחרדה כדי להתגבר על תסמיני פוסט טראומה שלו. ” שנתיים לאחר השחרור לא הצלחתי לישון לילה שלם, סבלתי מהתקפי חרדה על בסיס יום יומי ואפיזודות ארוכות של דיכאון”. ש’ אף הדרדר להתמכרות לאלכוהול, איבד את עבודתו והיה במסלול של הרס עצמי. חבר שחזר מחוץ לארץ, עשה לו הכרות עם שמן סיבידי ומאז חייו השתנו. “כשלקחתי תרופות נוגדות דיכאון וחרדה, איבדתי את החשק המיני, השמנתי וסבלתי ממיגרנות. בנוסף התמכרתי לאלכוהול ולא נראה היה שמצבי משתפר. מאז שהתחלתי להשתמש בשמן סיבידי, חיי  השתנו. אני רגוע, שלו, התקפי החרדה נעלמו. אני לא נזקק לתרופות, נגמלתי מאלכוהול. מאחר שסיבידי הוא הרכיב שאינו משנה תודעה בקנאביס, אין לי שום תופעות לוואי או חשש מהתמכרות, קנאביס החזיר לי את החיוך לפנים”, הוא אומר. 

מהו שמן קנאביס?

שמני קנאביס הם תמציות מצמחי קנאביס. במצב לא מעובד, הם מכילים את אותם 100 חומרים פעילים לערך כמו הצמחים, אך מאזן התרכובות תלוי במקור הצמחים מופק השמן. שני החומרים הפעילים העיקריים בצמחי קנאביס הם קנאבידיול, אשר מוכר כ-CBD, ו-delta-9 tetrahydrocannabinol, אשר מוכר כ-THC. שמן המופק מצמחי קנבוס (Hemp) עשוי להכיל הרבה CBD, בעוד שמן מזנים אחרים יכיל הרבה יותר THC. THC מייצר את תחושת ה”היי” שצרכני קנאביס רבים מחפשים, בעוד ששמנים לשימוש רפואי מכילים בעיקר CBD.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *