קנאביס רפואי – הסודות של חברות התרופות

תעשיית תרופות המרשם מגלגלת למעלה מ-600 מיליארד דולר מדי שנה. מיליונים ברחבי העולם צורכים תרופות באופן קבוע, וההתמכרות לתרופות מרשם בעולם המערבי היא אחת הבעיות המדאיגות את ארגון הבריאות העולמי. נזקי התרופות גם הם עולים מיליארדים מדי שנה – ואולם מחקרים מוכיחים כי ככל שעולה צריכת הקנאביס רפואי, יורדת צריכת התרופות.

לא צריך להיות גאון במתמטיקה כדי להבין – הנזק הכספי של חברות התרופות הוא הרווח הנקי שלנו הצרכנים. אבל אין מדובר כאן רק ברווח כלכלי. הנושא החשוב הוא הבריאות שלנו. הקנאביס הרפואי מהווה פתרון בריא, אורגני ויעיל למחלות, לכאב כרוני ולמגוון בעיות רפואיות. משלל מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות עולה כי שביעות הרצון של משתמשי הקנאביס הרפואי עולה על 85 אחוזים. המדובר במטופלים בני כל הגילים הסובלים מבעיות שונות ומגוונות.

  • חברות התרופות מפסידות מדי שנה מיליוני דולרים בשל השימוש בקנאביס רפואי.
  • מדוע גנזה “מכבי” מחקר המעיד על ירידה בצריכת תרופות של מטופלים בקנאביס רפואי?
  • על פי דוח של “תיקון עולם” – שימוש מטופלים בקנבידיול הביא לירידה של 73% בצריכת תרופות.
  • קנאביס רפואי מסייע להפחית את בעיית ההתמכרות לתרופות בעולם המערבי.
  • חברות התרופות מפעילות לובינג ולחצים למניעת פרסום מחקרים אודות סגולות הקנאביס.
  • לקנאביס סגולות רפואיות רבות – רק חלק קטן מהן מוכר במסגרת התוויות משרד הבריאות.  

מה מסתירות מכם חברות התרופות?

165 מיליון דולר – זה מה שהפסידו חברות התרופות בשנה אחת ב-17 מדינות בארה”ב. ההפסד הוא תוצאה של ירידה בצריכת תרופות המרשם. לגמרי לא במקרה, בשנים אלו אושר השימוש בקנאביס לצרכים רפואיים. הנתונים עולים ממחקר של אוניברסיטת ג’ורג’יה בארה”ב אשר בחן את צריכת תרופות המרשם בין השנים 2010 ל-2013 ותוצאותיו התפרסמו במגזין  Health Affairs. החוקרים מצאו כי מאז אישור השימוש בקנאביס לצרכים רפואיים, חלה ירידה חדה בהנפקת מרשמים לתרופות לשיכוך כאבים, לתרופות פסיכיאטריות וגם לתרופות נוירולוגיות. המחקר הוכיח קשר ישיר בין שימוש בקנאביס רפואי לירידה בצריכת תרופות.

הנתונים מתיישבים גם עם דו”ח שפרסמה ב-2014 חברת הקנאביס הרפואי “תיקון עולם”- בקרב משתמשי קנאבידיול חלה ירידה של  73% בצריכת תרופות מרשם. גם קופת החולים “מכבי” גילתה במחקר שהתפרסם ב-2013 כי השימוש בקנאביס רפואי הביא לירידה של 30% בשימוש בתרופות ואף לירידה של 25% בצריכת שירותים רפואיים אחרים. זמן קצר לאחר פרסומו הוא נגנז. בדיון שנערך בוועדת הבריאות בכנסת התבקש נציג הקופה לחזור על תוצאות המחקר, אולם סירב לעשות זאת. חברי הוועדה רמזו שהסיבה להעלמת המחקר היא לחצים מצד חברות התרופות.

 לובינג ואינטרסים מאחורי הקלעים

תעשיית התרופות היא פרה חולבת שחברות התרופות לא יוותרו עליה, ועל כן הן מפעילות לובי חזק לאיסור השימוש בקנאביס לצרכים רפואיים, ומעדיפות שהמחקרים ההולכים ומתרבים המעידים כי קנאביס רפואי עשוי להוות חלופה טבעית לתרופות נרקוטיות לא יראו אור.

הלחצים שמפעילות חברות התרופות על חברי ועדת סל הבריאות ועל כל פעילות שעלולה לנגוס בנתח השוק המניב הזה כבר התפרסמו לא פעם בכתבות תחקיר ובעיתונות.

בשנת 2014 התפרסם תחקיר במגזין “וייס” האמריקאי שגילה כי חברות התרופות מגייסות אליהן מדענים הפעילים בתחום הלגליזציה של קנאביס למטרות רפואיות, כדי למנוע מהם לפרסם מחקרים אודות סגולות הקנאביס.

בהצטלבות הלחצים האלו עם הדעות הקדומות אודות צמח הקנאביס ועם חששות של מטופלים ושל רופאים מפני השפעותיו, נוצר מצב שרבים בציבור אינם מודעים ליתרונות הכלכליים, הבריאותיים והנפשים העולים משימוש בקנאביס לצרכים רפואיים.

קנאביס רפואי – סגולות אינסופיות

הרישיון לשימוש בקנאביס רפואי ניתן היום בהמלצת רופא מומחה על פי רשימת התוויות שקבע משרד הבריאות. מרשימת ההתוויות נעדרות מחלות רבות נוספות שהוכח כי הקנאביס מסייע בהן. הנה רשימה חלקית של סגולות הקנאביס הרפואי:  

  • טיפול בכאב
  • האטת התפשטות תאים סרטניים ובלימתם
  • מניעת מחלות דלקתיות
  • מניעת מחלות מעי
  • פתרון בעיות שינה
  • טיפול במחלות פסיכיאטריות, בחרדה ובדיכאון
  • מניעת התקפי אפילפסיה
  • מסייע בטיפול באלצהיימר
  • טיפול במחלות נוירולוגיות
  • מסייע בפרקינסון
  • מסייע בירידה במשקל

המעבר המתבקש

סגולותיו הבריאותיות של הקנאביס הולכות ומתבהרות ככל שהמחקר בנושא מתקדם. בכל יום מתגלים יתרונות נוספים לשימוש בו, מה שמסביר היטב את החשש של תעשיית התרופות מגילויים אלו. ניקח לדוגמה רק פלח אחד בשוק התרופות הבינלאומי – הטיפול בכאב. נוסף על תרופות להפגת כאבים הניתנות ללא מרשם, קיימים משככי כאבים במרשם רופא. יחד מדובר באחד הענפים הרווחיים ביותר בתעשייה. מיליונים בעולם המערבי נוטלים משככי כאבים. מעבר לתופעות הלוואי ולפגיעות בגוף שהם תולדה עקיפה של השימוש בתרופות אלו, חלה עלייה בתופעת ההתמכרות לתרופות אופיאטיות.

ב-2012 פרסמה אוניברסיטת אוקספורד מחקר שהראה כי השימוש בקנאביס רפואי מפחית ב-45 אחוזים את תחושות הכאב בגוף ומחליף את הצורך בתרופות משככות כאבים כמו “ויקודין”. גם בתחום כאבי הנפש, הקנאביס הרפואי מהווה תחליף. מ”זנקס” ועד “ציפרלקס”, תרופות רבות שנועדו להקל על הסובלים מדיכאון ומחרדה נמכרות במיליונים, אך רבים כבר גילו כי לצמח הקנאביס השפעה מרגיעה מוכחת על מערכת העצבים ויכולת להעלות את רמות הסרוטונין במוח, ועל כן עושים את המעבר המתבקש מתרופות מרשם לפתרון טבעי, בלתי ממכר ונטול כמעט תופעות לוואי בדמות שמנים עתירי קנאבידיול (CBD) – אחד הרכיבים המרכזיים בשמן הקנאביס.

תגובות

  1. פינגבאק: קנאביס רפואי - המדריך להוצאת רישיון | canabd ישראל
  2. פינגבאק: מכורים לתרופות? סיבידי, הפתרון הירוק | canabd ישראל
  3. פינגבאק: האם סיבידי מסייע לסובלים מדיסטוניה? - canabd ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *