השמן הרפואי שכבש את העולם

שמן ה-CBD הינו מוצר פופולרי בקרב קהלים חדשים המעוניינים בריפוי טבעי של מכאובים שונים והתחזיות צופות כי הוא יהפוך בעתיד לחלק בלתי נפרד מתעשיית התרופות.

 משחר ההיסטוריה הקנאביס שימש למטרות רפואיות ולטיפול במכאובים והשימוש בו כסם פסיכואקטיבי החל רק בראשית המאה ה-20. מנקודת מבט מדעית ורפואית, ההישג החשוב ביותר הגיע בתחילת שנות ה-40 כאשר הצליחו לבודד לראשונה את הקנאבידיול (CBD) מצמח הקנאביס ובכך לפרוץ את הדרך למחקרים הנוגעים להשפעותיו הרפואיות ולהבנת היתרונות הגלומים בו. אלו הם מחקרים אשר נמשכים גם כיום ותגליותיהם מאפשרות לחולים הסובלים ממחלות שונות לשפר באופן משמעותי את איכות חייהם.

 קנאבידיול (CBD) הינו אחד מעשרות החומרים הפעילים הנמצאים בצמח הקאנביס ונחשב למרכיב השני בגודלו (לאחר ה-THC). הוא ידוע בסגולותיו הרפואיות הרבות והוא מציע ריפוי טבעי כל זאת ללא כל השפעה על התודעה וללא תחושת השיכרון והאופוריה המזוהה עם צמח הקנאביס. כלומר, ה-CBD מאפשר ליהנות מהיצע היתרונות הרפואיים ללא כל השפעה ‘ממסטלת’.

 אם כן, שמן ה-CBD מופק מקנאביס במטרה לזקק את החומר הפעיל CBD. אופן צריכתו הפופולרית ביותר היא באמצעות טפטוף של שמן ה-CBD מתחת ללשון או בשילוב עם נוזלים או מזון. יתרון בולט של השמן הינו ספיגתו המהירה במחזור הדם, כך שהוא משפיע במהרה ומביא לחולים הקלה מיידית. מלבד אלו, מעמדו כפורץ דרך בתחום הקוסמטי מתחזק והוא נקשר באופן ישיר להתמודדות עם בעיות עור שונות.

 שמן ה-CBD נחשב למענה טבעי פופולרי למגוון רחב של מחלות ובעיות רפואיות; מסייע בדלקות כרוניות, מסייע למערכת העיכול, מונע מחלות זיהומיות, מחזק את המערכת החיסונית, מטפל בסכרת, מפחית התקפי אפילפסיה, נוגד חמצון, נחשב לבעל פוטנציאל בעיכוב גידולים סרטניים, מסייע לטפל בתופעות הלוואי של כימותרפיה ועוד. יחד עם היתרונות שהוא מציע לגוף באספקט הפיזי, הוא עתיר פתרונות המסייעים גם בהיבט הנפשי; שמן ה-CBD משרה רוגע כללי, אפקטיבי לנדודי שינה, מפחית חרדות, מונע סטרס, מסייע לטיפול בדיכאון ובכך ממתן תופעותיהן של מחלות שונות הנוצרות עקב מתח נפשי גבוה. שמן ה-CBD עוזר לאזן את הגוף ואת הנפש לטובת שגרה טובה ובריאה יותר.

ענף ה-CBD פורח ותחזיות צופות כי השוק הקולקטיבי של מכירת מוצריו השונים יגיע ל-20 מיליארד דולר עד לשנת 2024. שמן ה-CBD הפך לשם נרדף לבריאות וביססו את מעמדו כמוצר עם עתיד מבטיח. רגולציות שונות מסייעות לבסס את התעשייה סביב שמן ה-CBD ובכך להנגיש אותו לקהל הרחב, כך שניתן לרכוש אותו במחלקת תוספי המזון וללא צורך במרשם רופא.

 ה-CBD נחשב לחוקי ברוב מדינות העולם, אך משום שהוא מופק מצמח הקנאביס החוקיות שלו כוללת בתוכה רגולציה מורכבת לגבי מי יכול לגדל, להפיק או לרכוש את המוצרים. מאז שארגון הבריאות העולמי הצהיר לפני שנתיים כי ה-CBD בטוח לשימוש ואין בו סכנת התמכרות, זאת בהסתמך על ממצאים של מחקרים חדשים, שוק ה-CBD נמצא בעלייה והפיכת מוצריו לנפוצים וטרוויליים היא רק שאלה של זמן.

 מרביתן של מדינות האיחוד האירופי הפכו את ה-CBD לחוקי ואף מעודדות מחקרים בתחומו. בארה”ב המצב הינו דומה, מרבית המדינות אישרו את השימוש בו אך הרגולציות וההגבלות משתנות בין מדינה למדינה. לצד אלו עומדות גם אנגליה, קנדה ואוסטרליה הנוקטות גישה מתונה ומקילות על המגבלות הרגולטוריות, בכך מנגישות את ה-CBD לתושביהן. בישראל ה-CBD מצוי בסימן שאלה והחוקיות שלו אינה מלאה, הוא אינו נכלל בפקודת הסמים המסוכנים ואין איסור על הזמנה מסודרת שלו מחו”ל, אך עם זאת הוא מוגדר כאסור לשימוש ללא מרשם. לפי המגמה העולמית ניתן לשער כי גם בישראל תתבהר בקרוב המדיניות סביב ה-CBD והשאיפה היא שהדבר יסייע לחולים רבים לשפר את איכות חייהם וליהנות מטיפול טבעי אפקטיבי.

בקנבידי אנחנו מבינים את חשיבות מוצרי הסיבידי CBD ללקוחותינו, ועושים את מיטב המאמצים על מנת לספק את המוצרים הטובים ביותר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *