מה ההבדל בין שמן המפ לשמן CBD?

בני האדם משתמשים בצמח הקנאביס משחר ההיסטוריה למטרות שונות, מטיפול במחלות ומניעתן ועד לייצור סם משכר. בשנים האחרונות התפתחה סביב צמח הקנאביס תעשייה שלמה המפתחת מוצרים שונים לעולמות הבריאות והקוסמטיקה, אלו הופכים לפופולריים בקרב קהלים רבים ומספקים פתרונות טבעיים למגוון רחב של בעיות. ההיצע הרחב פועל לטובת הצרכנים אשר נהנים מאפשרויות טבעיות חדשות, אך יחד עם זאת מעלה המון שאלות בנוגע למונחים חדשים המציפים את השוק.

 למרות ששמן המפ ושמן CBD הם שני מוצרים שונים בעלי הבדלים מהותיים, קיים בלבול רב בין השניים בקרב הצרכנים. על מנת להבין את השוני, כדאי להבין את דרכי ההפקה שלהם, ריכוז החומרים הפעילים, סגולות המרפא הייחודיות לכל מוצר וההבדלים בעיני החוק.

 מקור הפקתו

 ההבדל המשמעותי הראשון הינו המקור ממנו השמן מופק. שמן המפ מופק מהזרעים של צמח הקנאביס בלבד בתהליך של כבישה (בדומה לתהליך הפקה של שמן זית). הזרעים מכילים כמויות מזעריות של CBD אם בכלל, וזוהי סיבה מרכזית לבלבול בין שני השמנים. מנגד, שמן CBD מופק מכלל חלקי צמח הקנאביס (פרחים, עלים וגבעולים) ודורש תהליך ייצור מורכב המתבצע בחממות ייעודיות. חברות רבות היום בשוק משקיעות משאבים רבים לטובת מחקר ופיתוח של זנים בעלי ריכוז גבוהה של CBD על מנת לייצר מוצרים איכותיים יותר.

 סגולות רפואיות

 שמן המפ אינו מכיל CBD כמעט כלל, אך עשיר באומגה 3 ואומגה 6 (חומצות שומן חיוניות) ועמוס בויטמין A וויטמין D המסייעים לשמור על בריאות הגוף. שמן המפ מסייע לאיזון ההורמונים, מוריד כולסטרול רע, מסייע לווסת את רמות הסוכר בדם, יעיל בטיפול בתסמיני מחלת הפסוריאזיס ומחייה את העור (מחזק את שכבות ההגנה של העור ומגביר את גמישותו).  שמן CBD מחוייב להכיל ריכוז גבוה של CBD (קנאבידיול) ולכן מועשר בחומר פעיל המוכר בזכות סגולותיו הרפואיות. לשמן ה-CBD קיימים יתרונות רפואיים רבים, הוא נחשב לאפקטיבי כמשכך כאבים טבעי, מפחית התקפי אפילפסיה, מונע מחלות זיהומיות, נוגד חמצון, אנטי דלקתי, בעל תכונות אנטיביוטיות, מעכב גידולים סרטניים ומסייע בתופעות הלוואי הנלוות לטיפולים, תורם למערכת העיכול, שומר על כלי הדם והלב, מגן על מערכת העצבים, עוזר לתחושת רוגע כללית, מפחית לחץ וסטרס, עוזר בהתמודדות עם הפרעות קשב, חרדה ושמן המפ לדיכאון משיב איזון לגוף ולנפש. יחד עם אלו שמן ה-CBD משמש כמוצר קוסמטי רפואי ויעיל בטיפול במחלות עור. שמן ה-CBD מתאים גם לטיפול בבעלי חיים בעיקר כמשכך כאבים ומפחית חרדה.

מבחינה חוקית, בישראל ניתן לרכוש שמן המפ כתוסף תזונה בחנויות הטבע ובבתי המרקחת. שמן ה-CBD אינו נהנה מחוקיות מלאה, הוא אמנם אינו נכלל בפקודת הסמים המסוכנים ואין איסור על הזמנה מסודרת שלו מחו”ל, אך עם זאת הוא מוגדר כאסור לשימוש ללא מרשם.

 חוקיות בישראל

 אם כי שמן המפ ושמן CBD הם שני מוצרים שונים ונבדלים, קיימות מספר נקודות דמיון בין השניים; שניהם מופקים מצמח הקנאביס ומגיעים בתצורת שמנים אשר מתאימים לשימוש פנימי וחיצוני, שניהם אפקטיבים לטיפול במכאובים שונים ובעלי סגולות רפואיות נרחבות, שני המוצרים אינם משפיעים על התודעה ואין להם השפעות פסיכואקטיביות זאת משום שאינם מכילים THC.

 איך לבחור את המוצר המתאים עבורכם?

אם כן, הבהרת ההבדלים בין שמן ההמפ לשמן ה-CBD תסייע לכם כצרכנים להחליט מהו המוצר המתאים עבורכם בהתאם לבעיה הרפואית שמלווה אתכם, הטיפול התומך שאתם זקוקים לו או כחלק מאסטרטגיית רפואה מונעת. מוצרים טבעיים יסייעו לכם להקל על מצוקות יומיומיות באופן טבעי וללא תופעות לוואי ולהבטיח אורח חיים בריא ומאוזן יותר. אל תזניחו את בריאותכם הפיזית והנפשית והקפידו להקשיב לצרכי הגוף, אם החלטתם להיעזר בפתרון טבעי, העמיקו במוצר אותו אתם רוכשים על מנת להבטיח כי תקבלו את הפתרון המתאים ביותר עבורכם.

תגובות

  1. אשמח לדעת קצת יותר על שמן המפ מבחינת תופעות לוואי, איזה תופעות לוואי יש לשמן המפ? תודה

  2. פינגבאק: משחה אנטיבקטריאלית של סיבידי: המדריך השלם | canabd ישראל
  3. פינגבאק: הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים – האם CBD יכול לסייע? | canabd ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *