הקשר החיובי בין פיברומיאלגיה לסיבידי

שמה העברי של מחלת הפיברומיאלגיה הינו דאבת שרירים והמשמעות המילולית של המונח הרפואי הוא כאב ברקמות החיבור ובשרירים. המחלה יחסית חדשה בתחום הראומטולוגיה וככול הנראה רקע גנטי תורם להתפתחות המחלה יחד עם אירועים סביבתיים טראומתיים לגוף אשר עלולים להביא להתפרצותה; זיהומים נגיפיים, חבלות פיזיות, טראומות נפשיות ולחץ מתמשך.

פיברומיאלגיה אינה מחלה פרוגרסיבית, כלומר היא אינה מתדרדרת לאורך השנים אך בהחלט מלווה בעליות וירידות בחיי המטופל. הסימפטום הבולט של המחלה הינו כאבים כרוניים במערכת השרירים, אלו יורגשו לאורך עמוד השדרה, גפיים עליונות וגפיים תחתונות. הכאבים יופיעו גם בעת מנוחה ואף יחמירו בשעות הלילה והבוקר, לצד אלו תהיי רגישות בנקודות לחיצה שונות בגוף. מערכת העצבים של חולים תעצים את תחושת הכאב ותפרש תחושות כגון מגע ככאב. לצד אלו החולים במחלה פעמים רבות סובלים מעייפות, כאבי ראש, הפרעות שינה ופגיעה גם באספקט החברתי זו עלולה להוביל לחרדה ודיכאון.

הפיברומיאלגיה פוגעת קשות בתפקודם של החולים בה הנדרשים ליטול תרופות קונבנציונליות יחד עם טיפולים נוספים המסייעים משמעותית להקל על תסמיני המחלה; פעילות גופנית מתמדת אשר מפעילה את מערכת השרירים באופן תדיר כמו גם היעזרות במגוון האפשרויות אשר מציעה הרפואה המשלימה. ככלל טכניקות לניהול כאב ומשככי כאבים הופכים לחלק בלתי נפרד מחיי החולים.

שמן ה-CBD ידוע בסגולותיו הרפואיות וביסס לעצמו מעמד של אחד מהמוצרים הפופולרים בעולם הרפואה הטבעית. כחלק מהיתרונות הרבים הוא מציע לחולי הפיברומיאלגיה הקלה הן בתסמינים הפיזיים אשר מלווים את המחלה והן בתסמינים הנפשיים. שמן ה-CBD עוזר לחולים לשפר את איכות חייהם ומחזק את הסיבולת הפיזית והמנטלית שלהם. ניתן לצרוך אותו כמשכך כאבים טבעי זאת מבלי שהגוף יפתח סבילות וללא צורך בהגדלת מינונים. שמן ה-CBD מסייע לחולים להפחית באופן ניכר את משככי הכאבים הדורשים מרשם וליהנות ממוצר טבעי ללא תופעות לוואי. צריכת שמן CDB אינה מפריעה לתפקוד היומיומי היות ואינה מלווה בהשפעות פסיכואקטיבית.

מחקרים רבים מדווחים על קשר חיובי בין נטילת ה-CBD לבין הקלה משמעותית על כאבי שרירים והפחתה כללית של הכאבים הכרוניים. CBD ידוע בתכונות אנטי דלקתיות ומשפיע באופן חיובי על דלקות אקוטיות כמו גם כרוניות ונמצא יעיל בטיפול בדלקות פרקים אשר ידועות כאחד מגורמי הכאב הראשיים במחלה. ה-CBD משפיע על האופן בו המוח שולח מסרים של כאב וספיגתו המהירה במחזור הדם מאפשרת לחולים לקבל מקסימום השפעה בזמן קצר ובכך למזער את הסימפטומים.

התרומה של ה-CBD לחולי פיברומיאלגיה לא מסתיימת רק בפן הפיזי ומציעה שיפור במגוון בעיות המלוות את המחלה לדוגמת בעיות שינה, חרדה ודיכאון. חולי פיברומיאלגיה הצורכים CBD מדווחים על שיפור משמעותי בהתנהלות היומיומית, המאפשרת להם להיות עובדים טובים יותר ולתפקד באופן מקסימלי בחיק המשפחה והחברים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *